Basel Day & Night
 
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!

 

 Dhampyr - A vérivók harcosai

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
Spirit of Basel
Spirit of Basel


Admin


Dhampyr - A vérivók harcosai Empty
TémanyitásTárgy: Dhampyr - A vérivók harcosai   Dhampyr - A vérivók harcosai Empty2015-04-29, 02:03



Dhampyr


"Két dhampyr sakkozik. Az egyik Leonídász, a másik a fia."
/ Híres, szájhagyomány útján terjedő anekdota /


Az olykor robusztus megjelenéssel, máskor ruganyos testfelépítéssel rendelkező lények egyértelműen a vérivók harcosai. Akárcsak a Sidhe faj, ők is a világ történelmének formálói voltak hosszú évszázadokon át. Hadvezérek, hatalmas erejű hősök kerültek ki a soraikból, akiknek legendái mind a mai napig fenn maradtak. A fent említettekhez hasonlóan fontosnak tartják a vérvonalaikat. Bár e tekintetben érdekes kettősség jellemző rájuk. A tiszta vérűeket előszeretettel hívják aranyvérnek, míg azokat, akiket a halandók sorából emelnek maguk közé, vagy akiknek az egyik szülőjük halandó volt, sárvérűnek. Ugyanakkor úgy tartják, hogy beemelni valakit a soraikba, elismerést jelent. Nem riadnak vissza attól, hogy azért tegyenek valakit fajuk részévé, hogy a képességei, a vérvonala erősítse az övékét. Ilyen módon előszeretettel kötnek érdekházasságokat. Ritka kivételes esetektől kivéve a vezetőik férfiakból állnak, de elismerik a női harcosokat is, illetve az asszonyaik szerepét a család összetartásában.
Megjelenésük csupán leheletnyire tér el az emberétől, ugyanis szemfogaik egy kicsivel hegyesebbek, mint a halandóké, valamint nem kopnak el az idő múlásával. Csak egy tapasztalt Figyelő lenne képes egy dhampyrt kiszúrni a tömegben, ha az nem kelt feltűnést.
Két helyen lehet őket leggyakrabban megtalálni: vámpírok testőrségében vagy a Szövetség titokzatos berkein belül.

Erősségek

Talán az egyik legjobb fizikai képességekkel rendelkező vért lakmározó faj. Viszonylag jól látnak a sötétben, habár nem látnak olyan jól, mint lámpafényben. Minél idősebbek, annál kevesebb vérre van szükségük az életben maradáshoz. Testük a koruk előre haladtával csak lassan veszít ruganyosságából, így hosszú ideig szolgálatban tudnak maradni

Gyengeségek

Minél idősebbek, annál veszélyesebb rájuk nézve a tűz és napfény. Minden vérnél édesebb számukra a vámpírok vére, ha egyszer megkóstolták, szinte függővé vállnak az éltető nedűtől. Nem rendelkeznek regenerációs képességekkel. Alapvetően nem rendelkeznek tűhegyes szemfogakkal, amikkel vért szívhatnának.

Képességek

Érzékei jobbak

Erősebb (minél idősebb)
Gyorsabb (minél idősebb)
Ügyesebb (minél idősebb)
Jobb Állóképességű (minél idősebb)

Intuíció
Életfolyam
A képességekről bővebben:ITT olvashatsz.


Hogyan válhatok dhampyrrá?

Vagy annak születsz (aranyvérű), és tinikorodban felébredsz, vagy pedig valamelyik dhampyr elég figyelemre méltónak találja a képességeidet arra, hogy maguk közé emeljen (sárvérű).


Mennyi ideig tartanak az életszakaszok?


A dhampyrok esetében a gyermekkornak legkésőbb tizenhárom éves korban vége szakad, vagy azért, mert tinikorba lépnek, vagy azért, mert megérzik az éhséget. (A dhampyr az egyetlen vérivó faj, melynél bevett szokás, hogy a nem felébredő gyermekeit is rákényszeríti a vérivó létre.) Legkésőbb tizenhat-huszonegy éves korukig Kölyökként tanulják a harc, a felelősség, az önvédelem fontosságát. Tizenhat és huszonegy éves koruk között az érett ifjakat kinevezik gárdistává. Legkésőbb hetven esztendős korukban belépnek a felnőttkorba, amikor engedélyt kapnak feletteseiktől a családalapításra. Régi szokásuk, hogy olyan ifjút, akinek nincsenek még gyermekei, nem engednek egyértelműen halálos csatába. A kétszáz éves kort megélt dhampyrok lassan elkezdenek megöregedni, és habár bőrük akár hamar elveszítheti rugalmasságát, az izmaik még sokáig épek maradnak. Ezért aztán, ha valakire, hát rájuk igaz a mondás, hogy „öreg ember, nem vén ember”. Csak nagyon ritkán élik meg a kétszázhatvan évnél idősebb, az aggkort.


Családok a városban


Kérünk, hogy ehhez  három családhoz kapcsold magad valamilyen formában!

Nem Szövetségi tag: Meyer
Szövetségi tag: Wakahisha, Montoya


Gúnynév: Kannibálok


Vissza az elejére Go down
Spirit of Basel
Spirit of Basel


Admin


Dhampyr - A vérivók harcosai Empty
TémanyitásTárgy: Re: Dhampyr - A vérivók harcosai   Dhampyr - A vérivók harcosai Empty2015-05-02, 20:34

Dhampyrok képességei


Mit takarnak a képességeink?

A dhampyrok számára két ösvényen vezet az út, melyet a családjuk, mentoruk (szövetségi tagság mellett) határoz meg. Ráfoghatjuk, hogy ez egy tanulható, tanítható képesség, ám ha a dhampyr az egyiket már megtanulta, akkor a másikat nem tudja elsajátítani. Az Intuíciónak és a Látásnak is egy azon gyökere van, melynek tanulása formálja, érettebbé teszi a dhampyr lelkét és testét is, éppen ezért már akár egészen fiatalon, csupán 50-60 évesen is tökélyre fejleszthetik. Míg az Intuíció esetében a vérivó egymaga is képes kisebb-nagyobb nehézségek árán fejlődni, addig a Látás képessége megfelelő mester hiányában nem fejlődik tovább.

Érzékelés
Fő képességük az Intuíció és az Életfolyam is mondhatni, hogy az érzékelésükre épül, ezért talán nem is meglepő, hogy mind látásuk, mind hallásuk, mind pedig ízlelésük és szaglásuk fejlettebb, mint az embereké. Mindemellett pedig kiképzésüknek köszönhetően jól bírják a fájdalmat is. Ezzel sajnos együtt jár az, hogy tapintó-érzékelésük szinte emberei szintűre tompul.

Ügyesség, Erő, Állóképesség, Gyorsaság, Reakció
Habár a dhampyrok nem rendelkeznek azzal a különlegességgel, hogy kölyökké válásukat követően azonnal fel tudnak emelni akár egy sziklát is, de minden téren az átlag emberek képességei fölé emelkednek képességeik, melyek aztán az idő előre haladtával, egyre távolabb sodorják őket az emberi mércétől, hogy majd éppen az okozzon számukra problémát, hogy hogyan rejtsék el képességeiket az emberek elől. Összességében, minden vérivó fajjal összehasonlítva, a dhampyrokat a fizikai képességeik messze a többiek fölé emelni.

Visszahúzható szemfogak
A vámpírvér, melynek ivására nem biztos, hogy kötelezik őket, de könnyen előfordulhat, számukra egy egyedi képességet ad, mely abban merül ki, hogy az eddig, az emberinél éppen csak hegyesebb szemfoguk képes lesz meghosszabbodni és egyszersmind üregessé válik, így megkönnyítve számukra azt, hogy marcangolás nélkül, csupán csekély sebet ejtve áldozatukon ihassanak annak éltető véréből. Habár egy artériát átharapni így is könnyen halálos végkimenetelű lehet.


Intuíció

Nem Szövetségi dhampyrok

0. szint
A dhampyr még talán csak nem is ismerkedik a képességével, egyenlőre halvány lila gőze sincs arról, hogy hogyan működik, hogyan használhatná arra látását, hogy ne csak azt lássa, amit a hétköznapi emberek. Pontosabban annál egy kicsit mégis többet, mert ez a képesség teszi számára lehetővé azt is, hogy sötét idején is majdnem olyan jól lásson, mint fényben, azzal a különbséggel, hogy minél sötétebb van, annál kevesebb színt lát. Ez együtt jár egy minimális hőérzékeléssel is, ami alapján meg tudja mondani a tárgyakról, személyekről, hogy azok a hőtartomány melyik spektrumában vannak: a melegben vagy a hidegben.

1. szint
Olykor megérzéseid vannak a jövővel kapcsolatban. Néha előre meg tudod mondani, hogy ki fog belépni az ajtón, vagy hogy ki fog elkésni egy találkozóról. Esetleg azt, hogy az ellenfeled milyen mozdulatot fog tenni. A képesség ezen a szinten inkább a környezet olvasásának művészete, mint sem misztikus képesség.  Alig jobbak a megérzéseid egy emberénél.

2. szint
Már egész jól kezeled a képességedet, és képes vagy egy kis koncentráció árán megmondani azt, hogy mi fog történni. Ez a képesség elsősorban harcban válik a hasznodra, mivel nem igényel meditatív állapotot, csupán azt, hogy kész legyél a harcra vagy a harc oktatására. Ezzel a képességgel könnyen megállapíthatod azt, hogy mi az ellenfeled gyenge pontja, ám sajnos abban nincs a segítségedre, hogy pontosabban célozz. Ám arra is használhatod a képességet, hogy másokat megfigyelve megmondd azt, hogy a célpontod (például egy tanítvány, akit harcolni tanítasz), miben hibázott a mozdulatai során.

3. szint
A képességet már majdnem tökéletesen használod. Nem csupán azt tudod megmondani, hogy ellenfelednek milyen gyenge pontjai vannak, hogy hová kellene csapnod ahhoz, hogy a lehető leggyorsabban elintézd, de ha megfelelően felkészülsz egy küzdelemre, egy kis meditáció és némi megfigyelés árán előre kiszámíthatod mások legvalószínűbb cselekedeteit is, így harc közben a korábbi szintek képességeit sokkal effektívebben használhatod.

4. szint
Az Intuíció képességének csupán az adminisztrátorok szabhatnak határt.


Látás (Életfolyam)

Szövetségi dhampyrok

0. szint
A tanítvány, még talán csak nem is ismerkedik a képességgel, egyenlőre halvány lila gőze sincs arról, hogy hogyan működik, hogyan használhatná arra látását, hogy ne csak azt lássa, amit a hétköznapi emberek. Pontosabban annál egy kicsit mégis többet, mert ez a képesség teszi számára lehetővé azt is, hogy sötét idején is majdnem olyan jól lásson, mint fényben, azzal a különbséggel, hogy minél sötétebb van, annál kevesebb színt lát. Ez együtt jár egy minimális hőérzékeléssel is, ami alapján meg tudja mondani a tárgyakról, személyekről, hogy azok a hőtartomány melyik spektrumában vannak: a melegben vagy a hidegben.

1. szint
Már kezded sejteni, hogy a képesség, melyet eddig látásként ismertél, valójában nem csupán a fizikai szemeiddel érzékelhető spektrumokat ismeri, hanem annál többet. Már képes vagy olyan színeket is felismerni, amelyeknek eddig még talán a nevét se hallottad, ám ami még ennél is érdekesebb, hogy ha a közeledben lévő személyek közül valaki hamarosan meg fog halni, azt te képes vagy előre megmondani. Ez egyszerű megérzésként jelenik meg benned, mely nem egy megmásítható vízió, hanem egy ténymegállapítás. Ezen a szinten még ez egy elég irányíthatatlan képesség ebben a kezdetleges formájában, de ha tovább fejlődsz, akkor megtanulhatod kezelni.

2. szint
Ezen a szinten a képesség már nem csupán a halálra koncentrálódik, hanem abból kiindulva képessé válsz arra, hogy mély koncentrációval, a szemed lecsukásával, és további érzékelésmódjaid kikapcsolásával „meglásd”, hogy az életerő hogyan folyik körülötted. Mivel ez egyfajta meditatív, transszerű állapot, ezért amikor a képességet használod, teljesen védtelenné válsz a fizikai támadásokkal szemben, ám képessé válsz így észlelni a téged érő mentális támadásokat (pl. telepátia), és azoknak az irányát is.

3. szint
Amikor erre a szintre érsz, már valószínűleg stabilan kezeled az előző két szint képességét. Hosszas gyakorláson vagy túl, ezért felnyílik képzeletbeli harmadik szemed, mellyel körbe pillantva a közvetlen környezetedről leolvashatsz olyan információkat, amit hétköznapi halandó nem lenne képes. Megmondhatod az emberekről, hogy egészségesek-e vagy betegek, esetleg azt is, ha úton van feléjük a kaszás. Akár azt is meg tudod mondani arról, aki a szemed előtt van, hogy az elkövetkező pár percben fog-e szülni vagy, hogy a szervezete mely részét éri el először a halál, akárcsak azt is, hogy betegek testének mely része károsodott a betegségüktől leginkább.

4. szint
A Látás képességénél csak az adminisztrátorok szabhatnak határt.

Vissza az elejére Go down
Spirit of Basel
Spirit of Basel


Admin


Dhampyr - A vérivók harcosai Empty
TémanyitásTárgy: Re: Dhampyr - A vérivók harcosai   Dhampyr - A vérivók harcosai Empty2015-05-23, 21:27

Hierarchia

Általában katonai jellegű családokba tömörülnek, alapvetően megkülönböztetnek kölyköket, akik még csak tanulják az élet mibenlétét és egyenlőket. Vezetőjük magát nem családfőnek, hanem Ezredesnek (parancsnoknak, főparancsnoknak) hívja.

Gárdista
Már nem tartanak kölyöknek. Gratulálunk! Felügyelheted a kölyköket. Fizikai erőnléted és sikereid, vagy csupán korod kiemeltek a kölykök sorából. Már kisebb feladatokat rád mernek bízni, hiszen felnőtt, egyenrangú fél vagy a csapatban. Ha éppen nem harcosként kell helytállnotok, te is az egyenlők közé tartozol. A véleményed ugyan úgy számít, mint a többieké.

Százados
Te felügyeled a gárdistákat és a kölykök kiképzését. Több feladatod van, mint eddig bármikor. Habár egyenlőbb vagy, mint bármikor korábban, szinte időd sincs arra, hogy azzal foglalkozz, amiről gárdistaként álmodoztál. Ezen a szinten már engedélyezik számodra az eljegyzést.

Őrnagy
Csak páran vagytok ezen a szinten a városban, akik vezetitek a többieket, hogy minél kevesebb teher nyomja az ezredes vállát. Életed nagy része jelentések írásából, hallgatásából, olvasásából, továbbításából, elmondásából áll, valamint tervezésből és felvételiztetésből. Eldöntheted, hogy egy kölyköt vagy egy gárdistát ajánlasz-e magasabb címre. Házasodhatsz.

Alezredes
Lehetsz az ezredes felesége (kivételes esetekben a férje), a jobb keze vagy mindkettő egyszerre. Elsősorban az a feladatod, hogy távol tartsd az ezredestől azokat, akik csak az idejét vesztegetnék, másod sorban pedig kiváló harcos kell, hogy legyél, ha már eljutottál idáig. Másodsorban pedig egyben tartod az egész rendszert, mint mindenki más. Eldöntöd, hogy melyek az ok az ügyek, amik nem tűrnek halasztást és mik azok, amik várhatnak még. Nagy felelősség nyomja a válladat, az egyszer biztos.

Ezredes
A ranglétra csúcsán állsz, közvetlenül a vámpír alatt. Te vagy testőrparancsnoka. Ráadásul, ha ez a vámpír még egy király is, akkor neked kell felelned azért, hogy a városban minden a legnagyobb rendben menjen. Nem kevés súly húzza a válladat éjről-éjre.


Hierarchia A Szövetségben: A Halálosztók

Nem vállalhatnak magukra egyik városban se politikai rangot, kivéve a királyi tanácsost, főtanácsost. Ha lenne is bármilyen nemesi előjoguk, arról kötelességük lemondani. Életüket a Szövetségnek kell szentelniük attól fogva, hogy csatlakoztak. Nem vagy csak ritkán szoktak házasodni. A renegátokat kíméletlenül kiirtják.

Bővebb információ az Árnyak szövetségéről.






SidheAlgol
VérfarkasVérmedveVérdenevérVérmacska
AiluroszEmber

Jelenleg nem játszható fajok

Vámpír
KitsuneShamanMagi

Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





Dhampyr - A vérivók harcosai Empty
TémanyitásTárgy: Re: Dhampyr - A vérivók harcosai   Dhampyr - A vérivók harcosai Empty

Vissza az elejére Go down
 

Dhampyr - A vérivók harcosai

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

 Similar topics

-
» Vérfarkas - Az alakváltók harcosai
» Sidhe - A vérivók nemesei
» Algol - A vérivók csábítói
» Dhampyr - Jade Wakahisa
» Dhampyr - Miyabell Montoya

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Basel Day & Night :: Világleírás :: Libro Creaturae-